2014. szeptember 23., kedd

Abbi Glines - Te vagy nekem a levegő (Sea Breeze #1)

  A Maxim Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelenik Abbi Glines legújabb regénye, a Te vagy nekem a levegő. Ennek örömére a Blogturné Klub tíz bloggere egy blogturné keretein belül bemutatja Sadie és Jax perzselő nyári történetét. 


2014. szeptember 15-től mindennap egy-egy blogger teszi közzé a véleményét a könyvről, illetve rengeteg, a történethez kapcsolódó érdekességgel is találkozhattok majd, ha velünk tartotok. Érdemes követni a turnét, ugyanis nem csak plusz információkat tudhattok meg a könyvről és szereplőiről, de ahogyan az lenni szokott, nyerhettek is! 

Abbi Glines - Te vagy nekem a levegő 

Miért pont ez? Nosztalgiázni támadt kedvem. A fülszöveget olvasva eszembe jutott, hogy fiatalabb koromban mennyire élveztem az ilyen jellegű sztorikat. 

 Fülszöveg: A tengerparti kisvárosban, Sea Breeze-ben Sadie felfedezi, hogy a szenvedélynek semmi sem állhat az útjába. Felkavaró olvasmány a bestsellereiről híres Abbi Glinestól. Sadie White a nyári szünetben a tengerparton dolgozik, de nem holmi strandőrként. Mivel a mamája terhes, és nem hajlandó dolgozni, ezért helyette Sadie lesz az egyik közeli szigeten nyaraló gazdag család házvezetőnője. Amikor a család megérkezik a nyári vakációra, Sadie döbbenten látja, hogy a tulajdonos nem más, mint Jax Stone, a világ egyik legismertebb ifjú rockere. Ha Sadie egy mindennapi lány lenne – ha nem azzal telne az élete, hogy gondját viseli az anyjának, és rendben tartja az otthonukat –, akkor talán feldobná, hogy egy rocksztárnak dolgozhat. De nem ez a helyzet. Sadie-t nem izgatja a hírnév, ám Jax mégis vonzódik hozzá. A lány lenyűgözi, de a fiú küzd a vonzalom ellen. Jax világában a kapcsolatok nem működnek, és minél jobban kívánja Sadie-t, annál erősebb a meggyőződése, hogy a lány többet érdemelne. A nyár végére Jax rájön, Sadie nélkül lélegezni sem képes. Vajon a szerelem legyőzi a két világ közt tátongó szakadékot? 

Vélemény: A többiek már nagyon be voltak zsongva, hogy új Abbi Glines könyv jelenik meg és állandóan a Vincent fiúkról hallottam. Valahogy az a könyv nem vonzott annyira, mert nem a stílusom. De mindig győzködtek, hogy Abbi Glines jó, próbáljam ki. A Te vagy nekem a levegő fülszövege után végül mégis a kezembe vettem az írónő könyvét, mert a fülszöveg visszarepített a tinikoromba, amikor is imádtam az ilyen jellegű történeteket. Szóval úgy döntöttem, hogy nosztalgiázok. :D

  Bírtam a könyvet, mert kikapcsolt és elszórakoztatott és pont annyit ad, amennyit adni akar. Az már más kérdés, hogy nem volt akkora katarzis, mintha tinikoromban olvastam volna. Felnőtt fejjel már máshogy tekintek az ilyen jellegű történetekre, de tiniként imádtam volna. Szerintem minden generációnak megvan a maga sztárja, akibe a lányok szerelmesek lesznek, a fiúk meg irigylik. Nekem is volt ilyen. Szerintem minden tini élete során legalább egyszer elképzeli, hogy valamelyik híres sztárral kettesben tud maradni (legyen az popsztár, színész vagy zongoraművész), így mindenki tud azonosulni azzal az álomképpel, ami a könyvben van.

Forrás: a kép alján
  Abbi Glines könyvét olvasva egy kis ideig benne lehetünk mi is ebben a fantáziavilágban, hogy milyen érzés lehet egy sztárral járni. Bár a szerelem számomra túl hirtelen alakult ki a szereplők között és elég gyorsan éltek meg érzelmi hullámvölgyeket is, valahol el is bájolt. Aranyos volt együtt a pár. Az egy jó pont volt, hogy Sadie nem egy habzó szájú rajongó volt, aki képes lett volna őrültségeket megtenni. Ez tetszett meg Jax-nek is. Ami viszont különösen tetszett, hogy ugyan az írónő elvisz minket ebbe a fantáziavilágba, ki is rángat onnan. Megtudhatjuk, hogy a sztárok élete sem mindig olyan remek, mint amilyennek tűnik. Jax bár szereti a sztárságot, sok mindent hiányol az életéből, leginkább a tartós és jól működő emberi kapcsolatokat. De Sadie oldaláról is megismerhetjük a sztárság következményeit, hiszen akármennyire is próbálják, a sztárok nem tudnak kivonulni a rivaldafényből. Sadie-nek sikerül a lehetetlen, aztán gyanakodni kezdünk, hogy mégse. Nagyon sok következménye van a kapcsolatuknak, amivel ugyan számoltak már az elejétől kezdve, de mégsem vették komolyan, csak akkor, amikor az arcukba vágta az élet.

  Ahogy az lenni szokott, megjelenik a lány életében egy másik srác is, aki bár nem annyira vonzó, mint Jax, nem egy sztár, de rendes, kedves, vicces és normális életet és normális kapcsolatot tudna adni Sadie-nek. Bár a szerelmi háromszögekkel már tele a padlás, itt nagyon jó eszköz volt. Megmutatta, hogy általában sosem az a rendes srác kell nekünk tinikorunkban, aki ott van egy karnyújtásnyira, hanem az izgalmasabb, vadabb és megszerezhetetlenebb "rosszfiú".

  A karakterekkel nem tudom eldönteni, hogy állok. Kedveltem is őket, meg nem is. Nem voltak annyira kidolgozottak, pedig volt családi hátterük, élettörténetük, szeretem/nem szeretem dolgaik, sajátosságaik, mégse állt össze nekem egyik se egy hihető személlyé. Sadie anyja egyenesen irritált, de az ő alakja testesítette meg az ellenpólust. Az anya nem gondoskodik a lányáról, de lett egy második családja, akik viszont igen. A személyzet nagyon hamar befogadta Sadie-t és talán ez volt az egyik legbájosabb része a regénynek számomra. 


  Sadie élete egyáltalán nem egyszerű, én meg alapjáraton bírom a hányattatott sorsú hősöket, így szurkoltam neki. Elég volt egy apró véletlen és gyökeresen megváltozott az élete. A sok bánat mellé, sok örömet is kapott. Igazán szerelmes lett, lettek barátai, még a személyzet idősebb tagjai is megszerették, egyfajta pótszülők lettek, és Sadie személyisége is megváltozott. Jobban kinyílt. Szinte kivirágzott és kiszabadult az addigi nyomasztó életéből.

 Kellemes olvasmány volt és elszórakoztatott, nem bántam meg. Bár már nem én vagyok a célcsoportja a regénynek, azt tudom magamról, hogy tiniként imádtam volna. 

 ________________________________________________________________________________________________
Történet: 4/5 pontból
Kedvenc: a személyzet
Tetszett: ahogy a személyzet befogadta Sadie-t
Nem tetszett: az ízlésemnek túl instant volt a szerelem
Fordító: Margitta Nóra
Oldalszám: 264 oldal
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
Megjelenés: 2014.09.23.
________________________________________________________________________________________________
 Nyereményjáték 

  A történetben Jax Stone egy világhírű, ifjú rocksztár. Ezért mostani játékunk során egy kis zenei kalandozásra hívunk Benneteket. A blogturné mind a tíz állomásán találok egy-egy dalszöveg részletet, a ti feladatotok kitalálni, mi a dal címe és ki/kik annak az előadói.

 (Figyelem! A kiadó csak Magyarország területén belül postáz! Ha a nyertes 72 órán belül nem válaszol, automatikusan új nyertest sorsolunk.) 

Drain the pressure from the swelling, 
This sensation's overwhelming, 
Give me a long kiss goodnight 
and everything will be alright 
Tell me that I won't feel a thing, 
So give me Novacaine

 a Rafflecopter giveaway
________________________________________________________________________________________________
A turné többi állomása 

09/15 Dreamworld 
09/16 Kristina blogja
09/17 CBooks 
09/18 Angelika blogja 
09/19 Kelly és Lupi olvas 
09/20 MFKata gondolatai 
09/21 Nem harap a... 
09/22 Zakkant olvas 
09/23 Könyvszeretet
09/24 Deszy könyvajánlója
________________________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...