2014. március 28., péntek

Rachel Ward - Nem enged a mélység


  Mi történik, ha valami szörnyű dolgot követtél el, de nem emlékszel rá? Ha nem jut eszedbe miért, de tudod, hogy az életed egyik pillanatról a másikra szétesett és ennek valószínűleg Te magad vagy az oka?

  Ha szeretnéd megtudni, hogyan érzett Carl, tarts velünk egy misztikus és borzongással teli turnéra Rachel Ward: Nem enged a mélység című könyvével március 17-től 21-ig. A turné során megismerheted az írónőt, a könyv szereplőit és még sok egyéb érdekességet erről az izgalmas ifjúsági pszicho-thrillerről, mely március 6-án jelent meg az Agave Kiadó gondozásában!

Ezúttal is megnyerheted a könyv egy példányát, ha ügyesen és sikeresen velünk játszol! Csak jól vigyázz, mert nem enged a mélység!

Rachel Ward - Nem enged a mélység

Miért pont ez? Tudom, hogy egyszerű a borító, mégis áldozata lettem. Szeretem a "vizes" borítókat.

Fülszöveg: Mi történik, ha valami szörnyű dolgot követtél el, de nem emlékszel rá? Mi történik, ha nem tudod, hogyan hozhatnád rendbe az életed? Amikor Carl kinyitja a szemét egy jéghideg tó partján, bátyjára éppen rácipzárazzák a hullazsákot. Carl kétségbeesetten kutat az emlékezetében: mi történhetett a vízben? Ám akármilyen kitartóan próbálkozik, semmire sem emlékszik. Aztán a mentőben az ismerősnek tűnő, gyönyörű lány rémülten sikoltozni kezd, amint megpillantja. Carl érzi, hogy a lánnyal együtt talán kideríthetik az igazságot, még mielőtt az szökőárként zúdul rájuk.


Vélemény: Imádom az "elvesztettem az emlékezetemet" típusú sztorikat és akármennyire is elcsépelt dolog a sorozatokban, én még azokban is szeretem. Nem volt kérdés, hogy már csak emiatt is elolvasom a könyvet. Azt szeretem az ilyen sztorikban, hogy a főhős ugyanannyira vakon botladozik végig a történeten, mint én, az olvasó. Fogalma sincs, mint ahogy nekem sem, hogy mi történt, hogyan és miért. Ugyanakkor tud meg mindent, amikor én és vele együtt tudok gondolkodni a történteken. 

  Mára már megtanulhattam volna, hogy a fülszöveg szinte mindig csalóka. Ebben az esetben egy pörgős, "tíz körmömet lerágom" sztorira számítottam, sok nyomozással és egy kis romantikával, de nem ezt kaptam. Csalódni viszont nem csalódtam, mert adott valamit a könyv, ennyivel is több lettem, pedig ez egy tiniknek szóló pszicho-thriller.

  Carl karakterét nagyon megkedveltem, talán azért is, mert nem egy tinilány nyavalygását kellett végigasszisztálnom, a fiú karakterek valahogy ésszerűbbek, talpraesettebbek. A történetben Carl volt a lényeg, az élete és a gondolatai. A várt nyomozás szál és a romantika helyett inkább a gyászon és a testvéri kapcsolaton, valamint a családon volt a hangsúly.

  Nem is az volt a lényeg, hogy mi történt, hanem, hogy miért? Carl elfelejtette egész addigi életét és a helyében én azt kívántam volna, hogy ne is térjen vissza az emlékezetem. Alkoholizmus, családon belüli erőszak, rablás, gyilkosság, szinte minden negatív szerepelt az életében. Nem elég, hogy gyászolt, de arra is rá kellett ébrednie, hogy az élete vacak, úgy, ahogy van. Sokszor elkalandoztak a gondolataim és kérdések rohantak meg: én mit tennék a helyében? Hogy tudnék ebből kimászni? Küzdenék vagy lelépnék? Hagynám a fenébe a lányt vagy meg akarnám szerezni? Tényleg gyászolnék egy ilyen testvért? Az én életem vajon milyennek tűnne, ha hirtelen elveszteném az emlékeimet? Könnyebb dolgom lenne, mint Carlnak, mert írok naplót és biztos, hogy előbb-utóbb megtalálnám őket. De tetszene, amit bennük olvasnék? Vissza szeretném én kapni azokat az emlékeket? 

  Hiába rövid a könyv, hiába olvastatja magát, érdemes belegondolni abba a helyzetbe, amibe Carl került. Gyászol, nem találja a helyét a világban, a környezetére nem tud támaszkodni, semmibe se tud kapaszkodni, ahogy kezd visszatérni az emlékezete, szinte sokként éri, hogy milyen élete van, ráadásul az emlékezetvesztés rettenete mellett fel kell dolgoznia azt a tényt is, hogy a testvére szelleme üldözi őt vagy ha nem üldözi, akkor Carl megőrült és téveszméi vannak. Ha nem csak végigszalad az ember a könyvön, akkor át tudja magában értékelni a történetet. Ez nem egy nyomozós, szerelmes sztori, hanem olyan emberi érzelmeket és olyan témákat boncolgat, amikkel szeretünk inkább nem foglalkozni, pedig ez is az életünk része. 

   Az írónő stílusa eleinte engem is zavart, a sok tőmondattal, a tömör és egyszerű megfogalmazással, de a könyv elolvasása után nem is tudnék más stílust elképzelni a történethez. Ez nem egy romantikus regény, ami tele van csupa szép jelzőkkel, nem is szépirodalom, ahová kellenek a barokkos körmondatok. De nem is annyira egyszerű a nyelvezete, mint egy átlagos tiniregénynek. Van benne szleng, de többnyire akkor jelenik meg, amikor valamelyik szereplő kiakad. 

  A szerelemi szál értékelhetetlen volt számomra, én nem éreztem a vonzódást, de nem is kellett, nem is ez volt a lényeg. Nem nekem kellett kedvelni Neishát, hanem Carlnak. Nem is a lány karaktere volt a lényeges, hanem az, hogy van valaki Carl közelében, akiért úgy érzi, hogy van értelme küzdeni. Mindig van valami vagy valaki, amiért érdemes elviselni a sok rosszat és miatta vagy emiatt megküzdeni az élettel. Carlnak ez a valaki Neisha volt. 

  Carl bátyját viszont egyenesen utáltam. Volt egy-két jelenet, ami egy kicsit kibillentett a lelki egyensúlyomból és jól elzártam a csapokat, meg kihagytam a kádban fürdést, ehelyett gyorsan letusoltam, de a horrortól keletkező félelem helyett inkább az utálat és a harag volt bennem Carl bátyjának karaktere iránt.

  Összességében jó kis olvasmány volt ez egy délutánra vagy hétvégére. Egy kicsit megborzongtam tőle, olvastatta magát a könyv, a kíváncsiság folyamatosan hajtott előre, de inkább a gyász és a "mi lenne, ha én is elveszíteném az emlékeimet" hagyott bennem érzelmileg nyomot. Megérte elolvasni, mert elgondolkodtatott és nagyon sok dolgot átértékeltem a gondolatmenet miatt.
_________________________________________________________________________________________________
Történet: 5/5
Karakterek: 4/5
Tetszett: a nézőpont.
Nem tetszett: túl rövid és gyors volt a történet.
Kedvenc: Carl
Fordító: Török Krisztina
Kiadó: Agave Kiadó
Oldalszám: 240 oldal
Megjelenés: 2014.03.06
_________________________________________________________________________________________________
Blogturné extra

Kedvcsináló idézetek

"Egy azonban biztos. Ő az anyukám. Rajta kívül nincs senkim. Nem tudom, szeretem-e vagy inkább gyűlölöm, hogy félek tőle vagy sajnálom."

"Olyanok ezek a képek az agyamban, mint a lépcsőházat beszövő pókhálók. Törékenyek. Nem szeretnék keresztülgyalogolni rajtuk, és elszaggatni őket. Nem akarom, hogy bajuk essen. Addig akarok a lépcső tövében állni, míg végre összeáll minden."

"Olyan érzés, mintha egy másik bolygóról pottyantam volna ide, mintha valaki más életébe zuhantam volna bele, hogy boldoguljak, ahogy tudok. Vissza akarok menni a kórházba. Ehhez a helyhez semmi közöm. Az a nő odalenn nem az én anyám. A fiú, aki meghalt, nem az én bátyám. Hiba történt, borzasztó, rettenetes félreértés."

"Engem néz. Egy szót se szól. Lyukak vannak a szeme helyén, sötét szakadékok az arcában, de tele haraggal. El akarom kapni a tekintetemet, nem akarok ránézni. De képtelen vagyok, megbénít a bűntudatom."

"És ebben a fergeteges pillanatban, ebben a töredékben, amiben csak ő van, meg én, és senki más nem is sejti, elkap a boldogság. Megfeledkezem mindenről. És másra se vágyom, mint hogy örökre ez legyen, hogy így maradjon minden. Azt akarom, hogy mostantól csak engem nézzen azokon a nevetségesen sűrű szempilláin át."
________________________________________________________________________________________________

Nyereményjáték

  Szeretnéd megnyerni a könyv egy példányát? Töltsd ki az alábbi nyereménydobozt, válaszolj helyesen a feltett kérdésre, és máris részt veszel a sorsoláson, ahol boldog tulajdonosa lehetsz Rachel Ward könyvének az Agave Kiadó jóvoltából!

  Segítségképpen minden blogon elrejtettük a helyes válasz egy-egy betűjét, melyekből könnyűszerrel kirakhatod a jó választ! Sok sikert kívánunk!

 A kiadó csak magyarországi címre vállalja a nyeremény postázását!


a Rafflecopter giveaway
_________________________________________________________________________________________________
A turné többi állomása

03.17 Roni Olvas
03.18 Bibliotecha Fummie
03.19 Nem harap a...
03.20 Könyvszeretet
03.21 CBooks
_________________________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...