2014. február 14., péntek

Várható és friss megjelenések #2

Nagyon rég voltam ennyire izgatott friss és várható megjelenésektől, mint idén. Az előző posztban pár ifjúsági könyvre hívtam fel a figyelmet, de idén sokkal inkább lázba hoznak az erősebb fantasyk és a sci-fik. Talán a korral jár, de kezdek inkább a két utóbbi műfaj felé fordulni és rájöttem, hogy iszonyatosan sok a bepótolni valóm ezen a téren. Gemmel, Erikson, Martin, Tolkien, Sanderson, Jordan és még sorolhatnám a neveket, hogy hányan maradtak ki eddig az életemből. Az érdeklődésem az is felcsigázta, hogy rátaláltam azokra a kiadókra, akiknek az utóbbi két műfaj a zsánere. Megbízhatók, gyorsan adnak ki folytatásokat, nálunk még felfedezetlen írók műveit adják ki vagy feledésbe merült "régi motorosok" munkásságát kezdik el újra gondozni. Az általuk kínált könyvcsomagok és akciók is igen előnyösek. (Pl. a Delta Vision Kiadónál észrevettétek már a Könyvroham akciót? Én oda- meg vissza vagyok tőle.)

 A teljesség igénye nélkül ezek a megjelenések hoztak lázba első körben:

Oliver Bowden: Assasin's Creed - Fekete lobogó
Fumax kiadó, 2014. február

  Évek óta nagy rajongója vagyok az AC játékoknak, így egyértelmű volt, hogy a könyveket is beszerzem idővel. Számomra megunhatatlan a világ, imádom a hangulatát, érdekes a történet is. A könyveket még nem olvastam, de hamarosan erre is sort kerítek. Az sem tántorít el, hogy állítólag a regények első pár része nem annyira jól sikerült darabok, mint ahogy azt feltételezné az ember, de én elvakult vagyok. Az új AC játék megjelenésével szinte egy időben jelent meg ez a könyv is. Ez a rész állítólag a legjobb a játékok közül és a madarak azt csiripelik, hogy ez a legjobb könyv is. Úgy látszik, kezdenek megint divatba jönni a kalózok.

Jon Sprunk - Az árny csábítása
Fumax kiadó, 2014. február

  Az Árnyorgyilkos trilógia második része. Az első részről annyi jót olvastam és hallottam, hogy muszáj volt beszereznem. Az is elgyengített, hogy orgyilkos a főhős. Egy AC és Brent Weeks rajongónak elég ez az egy szó, hogy meggyőzzék. Továbbá van benne mágia, szellemek, politikai cselszövés és jól kidolgozott világ.



Anthony Ryan - A vér éneke (Blood Song)
Fumax kiadó, 2014. március-április

  A Hollóárnyék trilógia első részét várom a legjobban.A goodreadsen olyan magas értékelést kapott, hogy legyűrte még a Trónok harcát is, ami a másik legnagyobb kedvencem az eddigi olvasmányaim közül. Szóval, ha Martin bácsi művét imádom, akkor ezt is imádni fogom. A fülszöveget nem kísérlem meg lefordítani, de a könyv sok izgalmat, harcot és egy érdekes világot ígér.

Dan Wells - Nem akarlak megölni 
Fumax kiadó, 2014. április

  A Nem vagyok sorozatgyilkos trilógia utolsó része. John Cleaver karaktere nagyon a szívemhez nőtt az első részben, annak ellenére, hogy pszichopata. Újdonságot jelentett nemcsak a főhős alakja, hanem a történet is. Még úgy is imádnám ezt a sorozatot, ha nem lenne benne a természetfeletti szál. John számomra a kicsi Dexter. A sajátosan sötét romantikus lelkem még a szerelmi szálat se hiányolta.


Orson Scott Card - Bűvölet
Delta Vision, 2014.01.16.

  Ez a könyv egy kis kényeztetés a bennem élő kislánynak, ugyanis Csipkerózsika meséjének sajátos feldolgozása. Iván, a kisfiú egy erdei tisztáson megpillantja a látszólag halott Katyerina királylányt, de a gonoszt is, ami körülötte ólálkodik. Iván annyira megijed, hogy évek telnek el, mire visszamerészkedik a helyszínre. Másodjára már nem menekül el, hanem felébreszti a királylányt. Ezzel viszont átlép egy másik világba.


Brandon Sanderson - A törvény ötvözete
Delta Vision, 2014.02.03

  A Ködszerzet trilógia már nagyon régóta újra és újra felbukkan az orrom előtt, szóval úgy döntöttem, hogy ez egy égi jel és ideje lenne beszereznem, ha már annyira akarja, hogy észrevegyem. Megint elém került, ugyanis felfigyeltem az író A törvény ötvözete című könyvére. A név már ismerősen csengett, a borító hangulata nagyon elkapott és megláttam, hogy a Ködszerzet világában játszódik. A fülszöveget már az esélytelenek nyugalmával olvastam el, mert már rég tudtam, hogy ez a sorozat és ez a könyv az enyém lesz, csak idő és fizu kérdése. Ha lett volna bennem egy kicsi ellenérzés is, a fülszöveg elsöpörte.

Alfred Bester: Az arcnélküli ember
Delta Vision, 2014.?

  A sci-fi irodalom egyik klasszikusa új köntösben. Hiába klasszikus, eddig nem volt hozzá szerencsém, de most majd lesz. Paranormális sci-fi krimivel keverve. Már izgalmasan hangzik. Gondolatolvasóktól hemzsegő világ, ahol szinte lehetetlen bűntényt elkövetni, mégis valaki megpróbálja. A tökéletes gyilkosság témája is megjelenik, ami az egyik kedvencem.


Ben Aaronovitch - London folyói
Gabo kiadó, 2014.?

  Ez a másik legjobban várt könyv nálam. London az egyik kedvenc városom és a kedvenc regénybeli helyszíneim egyike is. A London folyói urban fantasy és egyben krimi is. Már ennyivel is "megvett magának" a könyv, de az, hogy a főhős London utolsó varázslójának a tanonca lesz, már hab volt a tortán. Peter Grant közrendőrként tengeti napjait, egészen addig, míg egy gyilkosság helyszínén meg nem lát egy szellemet. Ezzel a "képességével" nagyon értékessé válik a rendőrök között, felfigyel rá London utolsó varázslója, aki a szárnyai alá veszi. Peter élete fenekestül felfordul és a sorozatos gyilkosságok mellett keményen harcolnia kell a mágia tudományával is, ami nem egy egyszerű "tantárgy".

 
  A megjelenési lista sokkal bővebb ennél és rengeteg a jobbnál-jobb könyv, amit kezünkbe vehetünk majd 2014-ben. A bővebb listát már mások pontosabban összegyűjtötték, én csak párat ragadtam ki közülük. Ha a többi várható megjelenésre is kíváncsi vagy, akkor ajánlom figyelmedbe ezt! vagy ezt! a listát. 
______________________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...