2013. november 2., szombat

Októberi szerzemények (Ajánló)

  Nincs olyan hónap, hogy egy könyv valamilyen úton-módon ne landolna a lakásban (könyvtári, kölcsön kapott, rendelt, antikváriumban vett, stb.), de vannak olyan időszakok, amikor csoportosan jönnek. Az ősz ilyen időszak, feltankolok a téli olvasásdömpingre, a sorozatnézés mellett ez a másik, ami miatt várom az őszt.

  Ez a kedvenc évszakom, nem csak az idő változékonysága, a természet színei és a sok fahéjas meg vaníliás finomság miatt, hanem mert jönnek az új évadok, és jobbnál jobb könyveket adnak ki az őszi és a téli időszakban. Októberben kevesebbet habzsoltam, de jön még kutyára dér, a novemberi csomagom még nem érkezett meg, de már úton van. Az lesz az igazi ínyencség. 

Most ezeket köszönhetem a hörcsögösztönnek és ajánlom őket beszerzésre, hosszú lesz ez a tél:

Kendare Blake - A rémálmok lánya

  A Vérbe öltözött Anna második része, amit már nagyon vártam. Imádtam az első részt, amit először angolul olvastam el, majd magyarul is. Szerencsére a Geopen Kiadó megjelentette, így ott lehet a polcomon magyarul. Nem kellett sokat várni a második részre sem, amit ugyanolyan igényesen adtak ki, mint az elsőt. Nagyon remélem, hogy ez a része is legalább annyira jó lesz. Szerettem ezt a borzongató, Supnatos (Odaát) világot, újdonságot jelentett a YA-k között.



Dan Wells - Szörnyeteg úr 
  A Nem vagyok sorozatgyilkos második része. Az első rész az egyik übermegagiga kedvencem, tényleg csak jót tudok róla mondani. Bár nem írtam róla még bejegyzést, de hamarosan fogok, ugyanis harmadjára is újraolvasom a trilógia első részét, mert itt van a polcomon a Szörnyeteg úr, a második rész. (Amikor meg kijön a harmadik rész, akkor megint újra elolvasom mind a kettőt. :D) John, a főhős egy kicsit olyan, mint Dexter lehetett fiatalon, de tetszik, hogy a Dexter történeteken túl egy kis misztikum is van benne. A karaktert imádom, a könyv kellően borzongató, a sztori nagyon beteg. Ettől olyan izgalmas az egész. Dan Wells lett az egyik kedvenc íróm, szerencsére a Fumax Kiadó gondoskodik róla, hogy legyen tőle mit olvasni.


 Christopher Moore - Te szent kék! 

 Christopher Moore új könyve? Már kellett a könyv.  Vincent van Gogh? Henri Toulouse-Lautrec? Művészet? A tizenkilencedik század végi Párizs? Nyomozás? Kávézók és bordélyházak? Festmények képeivel díszített a könyv? (Ráadásul elfogult vagyok a kiadókkal szemben, Agave az egyik kedvenc). Iszonyatosan kellett. Gondolkozás nélkül nyomtam is az előrendelés gombra.

  Egyik kedvenc festőm Lautrec és ő az egyik legkedveltebb karakterem is a művészetben. Az élete nagyon érdekes volt, Pierre La Mure írt róla könyvet, Moulin Rouge címmel. Az egyik legjobb könyv a világon!

Christopher Moore - Mocskos meló

  Hiába, a kedvenc írók könyvei kellenek a polcra. A Mocskos meló volt életem első Moore könyve, ekkor szerettem bele az íróba. Érdekes fantasyket ír, ráadásul kiváló a humora. Ezt a könyvet képtelenség nyilvános helyen olvasni, meg a legtöbb könyvét is. A sírásig nevettem ezen a könyvön, aztán meg azért sírtam, mert nem tudtam sehonnan megszerezni. Kölcsönpéldány volt, az Agavénél elfogyott, az összes könyvesboltban elfogyott, az antikváriumokból is elfogyott. Nem adták ki újra. De szerencsére van a vatera és vannak olyan barátaim, akik néha odafigyelnek arra, amit mondok, meg amiket összevissza gagyorászok könyvekről, így egy kedves barátnőm megszerezte nekem a hőn áhított könyvet. Szerintem ennek örültem az összes közül a legjobban. 


Joss Stirling - Lélektársak sorozat

  Amikor még meg sem jelent magyarul, már kiszúrtam magamnak a Benedict fivérekről szóló sorozatot. A várólistámon volt, de mielőtt eljutottam volna az olvasásig, addigra elkezdték magyarul kiadni és szerencsére nagyon gyorsan. Örök hála ezért a Manó Könyvek Kiadónak. Misztikus YA és van egy olyan érzésem, hogy rajongani fogok a Benedict tesókért. Az első rész már régebb óta a polcomon volt, de most lett teljes a sorozat, így várnom sem kell, hogy a teljes sztorit megismerhessem. 

Amanda Stevens - A Birodalom

  A Sírkertek Királynője trilógia második része. Az első rész, az Örök kísértés hatalmas nagy kedvencem lett (újra is fogom olvasni a második rész előtt). Igazi borzongatós, sötét hangulata van a könyvnek, kedvelhető a főszereplő nő, van benne olyan titokzatos és önálló pasi, akiért rajongani lehet, a helyszín többnyire temető, hiszen a főhősnő temetőrestaurátor, a temetővel pedig együtt jár, hogy bizony itt gonosz szellemek is rohangálnak. A kivitelezés gyönyörű, nemcsak a borító, de a  fejezetek feletti díszítések is gyönyörűek. A második rész úgy jutott hozzám, hogy megnyertem az Athenaeum Kiadó Facebook-os játékán. Ez azért nagy öröm, mert iszonyatosan akartam a könyvet (mint egy hisztis hatéves :D) és mert sosem nyertem semmit még az életemben. Most jött el az a pillanat, hogy érdemes lenne emelnem a tétet, hétfőn veszek is egy lottószelvényt. :D A trilógiának van egy nulladik része is, nagyon remélem, hogy az is kiadásra kerül, mert ebből a világból nem elég három rész. Négy se, de ne akarjon sokat a szarka. :)

 A Lélektársak sorozat kivételével mindegyik íróhoz vagy sorozathoz volt már szerencsém, így bizton állíthatom, hogy mindegyik nagyon jó ötlet karácsonyi ajándéknak vagy saját részre a hideg téli estéken. Borzongató, izgalmas, (Moore nagyon vicces) és beteg könyvek. A sok YA és gyenge misztikus, romantikus sztorik helyett ezek igazi csemegék. 
________________________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...