2013. november 3., vasárnap

Novemberi megjelenések #1

  Messze még a karácsony vagy már nagyon is közel van, ki hogy érzi, én viszont már novemberben nekikezdek a karácsonyi ajándékok beszerzésének, mert utálom a tömeget. Az utolsó pillanatokban amúgy sem szoktam megtalálni a tökéletes ajándékot vagy jobb esetben igen, de mire eljutok a megvételig, addigra elfogy. A könyvek esetében nincs olyan, hogy elfogynak, itt inkább a bőség zavara szokott fennakadást okozni. Összegyűjtöttem pár novemberi megjelenést, ami segítséget nyújthat fantasy-rajongóknak és/vagy YA rajongóknak. Érdemes ezekre a könyvekre figyelni.



George R. R. Martin - Lázálom

  Az írót nem kell bemutatni, a Trónok harca szerintem mindenkinek ismerősen cseng. Nemsokára a kezembe veszem a sorozatot, mert az utóbbi idők egyik meghatározó fantasy sorozata lett és imádom az ilyeneket. A Lázálom is fantasy, de a Trónok harcához nincs köze. Martin itt vámpírokról ír és mindenhol azt olvastam, hogy elegáns, izgalmas és merőben más, mint a többi vámpíros könyv. Az Alexandra boltjaiban található ingyenes Könyvjelző újságban is nagyon jókat írtak róla, már akkor felkeltette a figyelmem. Martintól biztos, hogy nem egy Alkonyatot kap az ember, hanem egy ütős sztorit. 

  A főhős, Abner Marsh hajóskapitány egy idegen segítségével megépíti a Lázálom nevű gőzöst. A furcsa idegen és a barátai útitársai lesznek. Abner gyanút fog, mert az idegenek csak éjjelente kerülnek elő a gőzös fedélzetén. A regény 1857-ben játszódik. 
  Várható megjelenés: 2013.11.5., Alexandra Kiadó

Mark Lawrence - Tövisek császára (Széthullott Birodalom trilógia, 3. rész)

  Sokan a Trónok harcához hasonlítják a sorozatot, még nem tudom, hogy ez mennyire helytálló, mert mostanában fogok megismerkedni velük, de az tény, hogy az első rész (Tövisek hercege) fülszövege alapján nagyon csábító a történet. Ráadásul nagyon tetszett mindenkinek a környezetemben.

  A főhős Honorous Jorg Ancrath herceg családját a szeme előtt mészárolják le, ekkor a fiú kilenc éves. Tizenhárom évesen egy rablóbanda vezére lesz, majd visszatér a várba, hogy megbosszulja a családja halálát és érvényesítse a jogait. A várban ármánykodással és fekete mágiával kell szembenéznie.

  A Tövisek császára a trilógia befejező része, így teljessé válik a sorozat és nem kell várni egy évet, hogy az ember polcán ott lehessen. 

Várható megjelenés: 2013.11.8., Fumax Kiadó

Laurie Halse Anderson - Hadd mondjam el 
 
  A könyv először az Animus Kiadónál jelent meg és nagy sikere volt, ennek köszönhetően már nem is lehet beszerezni. Legalább két éve keresem a könyvet, de sehol sem találtam. Ezért örültem meg annyira, hogy a Ciceró újra kiadja.
  Laurie Halse Anderson a Jégviráglányok című könyvéről is ismert, erről már korábban írtam is posztot. Anderson szépen ír, szépen fogalmaz, megrázó és mély témákról ír, a könyveiben tanító jelleg is van. A Jégviráglányok pl. az anorexia témájával foglalkozik. A Hadd mondjam el című könyvét nem olvastam, a fülszöveg pedig csak annyit árul el, hogy a főhős tinivel valami megrázó történt egy nyári bulin, amit nem tud kiheverni. A történet talán nem annyira figyelemfelkeltő, viszont az írónő stílusa és érzéke a kényes témákhoz megnyert magának.

 Várható megjelenés: 2013.11.8., Ciceró Könyvstúdió 
                                                    
 Samantha Shannon - Csontszüret

   A történet 2059-ben játszódik, Londonban. A tizenéves főhős, Paige álomhackerként dolgozik pénzért egy alvilági szervezetnek. Összeesküvési tervek után kutat. Ez egy átlagos hétköznapja. Ami nem átlagos a számára, hogy legyőzze főellenségét, a mentorát, akinek az elméjében kellene kutakodnia, hogy meg tudjon tőle szabadulni. Érdekesség még, hogy Oxford a jövőben börtönváros, ahol a paranormális bűnözőket tartják fogva, a börtönőrök pedig nem emberek, hanem egy idegen faj. 

  A fülszöveget igyekeztem összefoglalni, mert elég kusza, sokat elárul. Ezzel nincs is baj, mert egy olyan világban játszódó történetet, mint amilyen ez lesz, nem is lehet egy mondattal elintézni. Ezért is ragadta meg a figyelmemet a könyv. A sorozatot hasonlítják a Mátrixhoz és az Éhezők viadalához, ez is már jó pontnak számít. A könyv féltégla (528 oldal) és ez még csak az első része a hétből, legalábbis hét részesre tervezi az írónő. Remélem, megéri majd a beruházást és az éveket. 

Várható megjelenés: 2013.11.4., Athenaeum Kiadó

   A Maxim is belehúzott és egyre erősödik YA és YA-fantasy területen. Nancy nagyon jól összefoglalta a megjelenéseket, nála van a bővebb lista, én személy szerint hármat szemeltem ki, ami ígéretes vagy pedig már nagyon vártam.

Sherry Gammon - Szerethetetlen

  A tizenhét éves Maggie Brown úgy néz ki, mint egy drogos, pedig nem használ semmi szert. Az anyja teszi őt tönkre teljesen. Maggie szerelmes lesz az új srácba a suliban, Sethbe, aki a rendőrség beépített embereként került oda. A fiú/férfi a helyi szadista drogdílereket akarja elkapni, ami egy elég veszélyes munka. Maggie élete is veszélybe kerül. Vajon beteljesül a szerelmük? 

  A fülszöveg alapján izgalmasnak tűnik a sztori, a borító meg lenyűgözően szép. Bár megint megcsömörlöttem a sok YA-tól és inkább a felnőttebb és durvább könyvek felé hajlik az érdeklődésem, azért vannak olyan könyvek még a YA kategóriában, amik csak azért is visszarángatnak a műfaj felé. Ez a könyv is olyan. 

Várható megjelenés: 2013.11.29., Maxim Könyvkiadó

Wendy Higgins - Angyali gonosz

  Ez az a könyv a sok közül, aminek az angol verziója több hónapja a várólistámon van, de szerencsére kiadják magyarul. Külföldön nagy sikere van, remélhetőleg nálunk is lesz rajongótábora és megjelenik a többi része is, ugyanis ez is sorozat.

  A borító gyönyörű és stílusos, bár a fülszöveg nem sokban különbözik a többi YA könyvétől és a sztori sem, de mégis van benne valami, ami nem ereszt. Talán a megérzés, hogy jó lesz ez a könyv. Bukott angyalok, démoni szerelem, izgalom. Ezek már meggyőztek, már csak abban tudok reménykedni, hogy a főhősök szerethetők és nem egy újabb nyávogós csajt kapunk, aki a tökéletes pasi után sóhajtozik. 


Várható megjelenés: 2013.11.29., Maxim Könyvkiadó

Jamie McGuire - Az őrző

  Az írónő nálunk a Gyönyörű sorscsapással szerzett hírnevet magának. Bár én nagyon nem voltam elragadtatva a könyvétől, sőt csalódtam benne, olyan ember vagyok, aki szeret második, harmadik, akár negyedik esélyt is adni. Míg a Gyönyörű sorscsapás egy NA volt, addig ez egy fantasy. Eleve az NA műfajával nem vagyok kibékülve, ezért nem szerettem az írónő első könyvét, azonban az nem kétséges, hogy Jamie McGuire nagyon jól ír, csak a téma és a műfaj nem feküdt nekem. A fantasyt viszont szeretem és megismétlem, hogy az írónő stílusa jó, az írással semmi gond nincs, így remélem, hogy ezt a sorozatát szeretni fogom. Nancy beleszeretett a könyvhöz tartozó playlistbe (én is), ráadásul jókat írt róla, neki pedig hiszek. 

  Menny és Pokol összecsapása. Egy helyes és titokzatos srác, aki arra született, hogy a főhősnőt őrizze, izgalom, kaland, szerelem, sötét hangulat. Már most imádom a könyvet!
                                     Várható megjelenés: 2013.11.29., Maxim Könyvkiadó
___________________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...