2013. szeptember 10., kedd

Helyszíneltem Amerikában (Ajánló)

A balra lévő könyvecskét nemrég csuktam be fájó szívvel. Még olvastam volna. (Dr. Zakaria Erinclioglu - Helyszínelők - A törvényszéki vizsgálatok képes útmutatója). Hamarosan poszt is lesz róla. 

  Mostanában Horatiózok esténként (CSI Miami Helyszínelők), annak idején pedig a Helyszínelők sorozattal kezdtem, de akkor nem kapott el a gépszíj. A Miamiban játszódó verzió viszont nem rossz. Lesz még bőven mit néznem, mert elég sikeres a sorozat, én pedig az első évadnál járok. Ezért is örülök neki, hogy a könyv a kezembe került, mert így legalább értem már, hogy mit kotyvasztanak össze a boszorkánykonyhájukban, amikor keresik a tettest. 

  Ez a könyv nem a sorozatról szól, hanem magáról a helyszínelők munkájáról tudományosan, mégis közérthetően és emészthetően. Bár vannak benne gyomorforgató részek (18 alattinak a kezébe ne kerüljön!), mégis nagyon érdekes volt. A halálnemektől, a ballisztikán át kitér egészen a haj-, szövet-, írás- és hangelemzésekre is, az üveg tulajdonságaira, ráadásul még megtörtént eseteket is felhoz példának, amikben kulcsfontosságú volt a helyszínelők munkája.

  Könyvelő vagyok és hát bevallom őszintén, hogy ez nem egy érdekes szakma. Szerintem ezzel nem árultam el nagy titkot. Veszélyesnek veszélyes, amikor határidő van és a vérnyomásom a plafonon van meg az agyvérzés kerülget, és izgalmasnak izgalmas, amikor a NAV levelezni kezd az emberrel, az adrenalin is fel tud szaladni, ha még személyesen is találkozni akarnak, de egyébként pepecs és unalmas munka. Hogy a csendesebben időszakban is edzésben tartsam a vérnyomást és az adrenalint kellenek a jó könyvek, meg a Horatio-félék. 

  A szakmámból kifolyólag mindig sóhajtozok, hogy miért nem lettem én nyomozó vagy éppen ügyvéd vagy kocsmáros, szóval mindig vannak vonzóbb szakmák. A sorozat nézése miatt most éppen helyszínelő akarnék lenni, mert izgalmasnak tűnik, de a könyv elolvasása után mégsem olyan zöld a szomszédnak az a bizonyos kertje.

  A sorozatok nagyon izgalmasan tudják bemutatni az egyébként unalmas szakmákat. Szerencsétlen helyszínelők csak kimennek a helyszínre, túrnak, csúsznak, másznak, minden vackot felszednek, mint gyerek a játszótéren, aztán bevonulnak a főhadiszállásukra ahol órákat pepecselnek és várnak az eredményekre. Szóval inkább bandázok tovább Horatióékkal. 

  Ha szintén szereted a helyszínelős sorozatokat, akkor ajánlom figyelmedbe a fenti könyvet, melyet az Alexandra adott ki és most szeptember 15-ig még akciósan (70%-kal olcsóbb) meg lehet venni. (Katt ide!) Érdemes beruházni.
______________________________________________________________________________________________

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ania Ahlborn - Vértestvérek

Ania Ahlborn - Vértestvérek  Fülszöveg: Az Appalache-hegység mélyén található egy ház, messze a civilizációtól. A Morrow család lakja, a...